juleferie!!

juleferie vil dog i mit tilfælde også sige læseferie! og derved er overspringshandlingerne selvfølgelig også trådt ind. en af dem er at skamhøre podcasts med forfattersamtaler og interviews. så bilder jeg mig selv ind at jeg godt kan lade goethe ligge lidt endnu. hallo, det er jo litteratur!
jeg elsker at høre disse samtaler, da forfattere efter min bedste overbevisning er de klogeste mennesker i verden. eller… måske er det bare et tilfælde at dem jeg ser som de klogeste og mest sympatiske mennesker er forfattere. når jeg hører dem taler sidder jeg og tænker ‘JA! JA! JA!’ – det giver mening. deres evne til udtrykke sig klart, klogt og smukt på én gang er noget jeg misunder så meget.
man kan høre podcastsene igen og igen. dem jeg hører for tiden er med jonathan safran foer. samtalerne tager naturligvis udgangspunkt i hans bøger – everything’s illuminated, extremely loud and incredibly close og eating animals, man kan sagtens høre dem uden at have læst bøgerne, men jeg  hvis man, som jeg, godt kan lide at gå helt ‘uvidende’ til en bog, så vil jeg anbefale at vente til efter de er læst.
ANYWAY! hent dem på itunes. søg under fx. new york public library (der er fx. en enormt god med siri hustvedt og paul auster) eller bare den forfatter i gerne vil høre.
jeg har hørt ‘writers on record with victoria lautman: interview with jonathan safran foer‘ (der primært omhandler extremely lound and incredibly close) og ‘fora.tv: jonathan safran foer: eating animals‘.

LIZA

Skriv et svar

