Kokosmakroner på den alternative måde

Jeg har begivet mig ud i at bage kokosmakroner i dag. Jeg har brugt en opskrift fra bloggen http://ohsheglows.com/ hun kalder dem detox blonde Macaroons. Jeg ved ikke lige hvorfor de skal hedde detox. Det der tiltalte mig utrolig meget ved denne opskrift var at der ikke bliver brugt sukker, men ahornsirup. Og selvfølgelig at de så ekstremt lækre ud.

Mine blev desværre på ingen måde så flotte, men godt det smager de altså.

Jeg har oversat opskriften til dansk og rettet den lidt til i forhold til hvad jeg kunne få fat i. Hendes opskrift kan ses her: Detox blonde macaroons

Ingredienser:

  • 213 g usødet kokosmel – Skal bruges til at lave kokossmør
  • 128 g usødet kokomel
  • 96 g Ahornsirup
  • 1 stang vanilie
  • 1/2 spk. vanilie essens
  • 1/2 spk. mandel aroma
  • 1/2 spk salt ( det jeg undladt )

Fremgangsmåde:

1. Tænd ovnen på omkring 150 grader (300F). Tag en bageplade og dæk den med bagepapir.

2. Blend de 213g kokosmel til det er kokossmør. Det skal ca blendes i 5-8 min. Man er ikke tvivl når det er færdig. Det bliver blødt og flydende.

3. Bland nu resten af ingredienserne sammen til du får en masse som kan formes til små kugler.

4. Så skal kulgerne bare formes og ind i ovnen. Der er til ca 22 makroner. I den oprindelig opskrift står der at de skal have 25-28 min. Dette har været alt for meget for mine. Jeg gav dem kun 20 min og jeg synes de har fået for meget. Så jeg vil anbefale 15 -17 min.

Når du tager dem ud af ovnen er det MEGET vigtigt du ikke begynder at flytte rundt på dem. Så går de nemlig i stykker. Så lad dem køle af inden du begynder at smage.

Her kan I se resultatet:

Jeg er meget træt af at de fik for meget i ovnen. Det gør dem ikke lige frem kønne. Men de smager vidunderligt. De dufter virkelig dejligt, sådan i retningen af raffaello.

Skriv et svar

